Kaapstad

27 november 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

26-11 Vandaag staat onze laatste bestemming voor deze reis gepland, 5 dagen Kaapstad om daar nog van alles te beleven. Vanmorgen eerst nog langs de spice en wine route geweest (http://www.spiceroute.co.za) daar wat rondgelopen, winkeltje in, chocolade proeverij en bierproeverij. Dat laatste hebben we maar aan de mannen overgelaten, ook hadden we besloten de wijnproeverij vandaag over te slaan😄.
5 proef 🍻 later weer verder doorgereisd en ook nog even Stellenbosch aangedaan. Mooie oude stad met prachtige gebouwen, het is een universiteitsstad en dat zie je ook wel aan de studenten verenigings gebouwen. Weer verder door naar Kaapstad, inmens grote stad met heel druk verkeer. Aangekomen op Bloubergstrand bij ons onderkomen "Sonskyn". De ligging van dit guesthouse is fenomenaal (bedankt Leo voor het uitzoeken van deze 🔝lokatie), de guesthouse staat op het strand, wij zitten op de 1e etage en kijken vol op de Oceaan, links van ons de Tafelberg en rechts Robbeneiland en dat allemaal te zien vanuit je stoel en bed door het raam, dus de gordijnen gaan we 's nachts niet gebruiken. Leo en Wilma hebben hetzelfde uitzicht maar dan op de begane grond. 'S avonds gegeten in "Ons Huisie" wat pal aan het strand staat.
27-11
Een prachtige dag bij zonsopkomst, we hebben gisteravond nog lang liggen kijken naar de golven, de lichten van Kaapstad en Robbeneiland. Ver weg op de oceaan hele kleine lichtjes van wat boten, alles bij elkaar een levend schilderij 😍. Vandaag is het ook Leo zijn verjaardag dus gauw naar het ontbijt met slingers, verjaardagskaarsje, en een cadeau wat hij altijd al had willen hebben😂. De eigenaresse begon ook spontaan happy birthday op de piano te spelen, al met al een.gezellig begin van de dag.
Na het ontbijt in de auto naar Kaapstad om daar op de hop on, hop off bus te stappen, daar zijn we gek op😄.
Begonnen bij waterfront en uitgestapt bij o.a. het oude centrum met marktjes, en Golden Mile met huizen uit de Nederlandse periode (waanzinnig mooie panden). Bus weer in en route langs de kust genomen (zie filmpje). Later uitgestapt bij de botanische tuinen en heeft Leo ons getrakteerd in de tuin van het Mount Nelson Hotel op een cocktail met hapje. Om 18:00 uur weer terug bij startpunt van de hop on, hop off bus om in te stappen voor een zonsondergang boven op de berg Signal Hill (met nog een paar honderd man). Wat een belevenis is dat, niet alleen de prachtige zonsondergang maar ook het sfeertje op de berg👍. Nog wat gegeten in Kaapstad en daarna terug naar Bloubergstrand. Morgen staat de Tafelberg op het programma, Leo en Wilma nemen de kabelbaan en wij gaan lopend de berg op.

1. Rob Hogerbrug:
    Feliciteer Leo van ons 👍
  2. A.Cok van zleeuwen:
    27 november 2017
    Ook van mij gefeliciteerd Leo!
  3. Marja:
    27 november 2017
    Wow superlocatie voor de laatste dagen! Genieten van mooie uitzichten en zonsopkomst en -ondergang! Leo, proost! Nog veel plezier in Kaapstad!
  4. Sonja:
    27 november 2017
    Leo ook van ons gefeliciteerd en natuurlijk ook Wilma. Jullie hebben al zoveel indrukken opgedaan maar deze 5 dagen kunnen er ook nog bij. Geniet nog want voor jullie het weten zijn jullie weer in het regenachtig 🌧Nederland terug.
  5. Ank:
    28 november 2017
    Geweldig!!!! Geniet nog van de laatste dagen x
  6. A hogerbrug:
    29 november 2017
    Zo als jullie thuis zijn heb je een week nodig voor ontnuchtiging en uitrusten.Jullie hebben een prachtige reis gehad en veel mooi s gezien.Geniet nog van de laatste dagen,Leo nog geluk gewenst nog veel plezier de laatste dagen en de groeten van ons.Doeiiiii An/Pa
  7. Linda:
    30 november 2017