Pinguïn,Bolders,Kaap De Goede Hoop

30 november 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

29-11 rustig begin van de dag, eerst op het gemak ontbeten en daarna gewandeld naar de locale edelsmid die volgens onze gastvrouw prachtige sierraden maakt. Daar uitleg gekregen over de materialen die gebruikt worden (steen en glas wat aanspoelt op het strand) en hoe zij dit verwerkt. Wilma en ik werden hebberig dus we hebben allebei een ketting gescoord 😉 waarna we door onze mannen vriendelijk naar buiten werden geduwd 🤣 om verder te gaan. In de auto voor een dagje bezienswaardigheden. Eerst richting Simonsstad waar een kolonie pinguïns zit en waar enorme grote Bolders (grote ronde stenen) op het strand liggen. Altijd leuk om die beesten weer te zien rondhuppelen alhoewel de meeste dutjes 😴 aan het doen waren. De Bolders waren mooi maar en dat gold ook voor de Pinguïns, we zijn in Nieuw-Zeeland een beetje verpest door wat we daar al hadden gezien. Verder door naar Kaap de Goede Hoop, een lange weg die tussen zee en bergen loopt en ineens in een landschap overgaat wat plat en kaal is. Aangekomen bij een historische plek, windkracht 10 die om de Kaap waait, respect voor al die VOC-schepen die hier probeerden omheen te varen, wat een ruige zee en wind tref je hier aan. Niet een plek om lang te blijven maar wel een markeerpuntje in de geschiedenis waar je geweest moet zijn. Met een strak naar achter gefohnd kapsel inclusief 1pondje zand weer in de auto terug naar ons guesthouse. Een andere route terug genomen die ons leidde langs de Scenic route, Chapman's Peak Drive, één van de 10 mooiste autoroutes in de wereld. Hier worden o.a de reclames van automerken opgenomen. Het was prachtig ik heb dit geprobeerd op de foto vast te leggen maar zo mooi als dat het echt is moet je in werkelijkheid zien. Nog een pizza gegeten aan het Bloubergstrand en toen was het weer mooi geweest. Nog geprobeerd foto's te plaatsen ook van gisteren maar het internet is hier zo slecht, dus die komen later nog wel. Lekker slapen en morgen laatste volle dag om op pad te gaan.

1. Linda:
    30 november 2017
    geniet van de laatste dag!! xxxx ps hier waait het ook lekker door hoor 😉
  2. Rob Hogerbrug:
    30 november 2017
    Nog ff lekker knallen op de laatste dag. Veel plezier
  3. Brigitte:
    30 november 2017
    We hebben genoten van jullie mooie reisverslag. Geniet nog even en alvast een goede reis terug naar het koude kikkerlandje.
  4. Tanja:
    30 november 2017
    Al weer een einde aan een fantastische reis. Goede vlucht terug!
  5. Hanna van Dijk:
    30 november 2017
    Prachtige foto's! Ben nu ook wel benieuwd naar die kettingen ;-). Geniet nog van de laatste uurtjes. x