Reisdag naar Summerset East en Addo Elephant Park

14 november 2017 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

S'ochtends vertrokken uit Letsatsi game Lodge richting Summerset East, wij werden vrolijk uitgezwaaid door onze gevleugelde vriend, hartverwarmend 😅.
De reis bracht ons door een extreem verdroogd landschap, het leek wel of al het leven eruit was. Eindeloos lange wegen door een soort van steppe woestijn, bizar om te zien. Inmiddels begon het in de verte al donker te worden, onweer flitste ons tegemoet en de temperatuur begon gestaag te zakken, het gaf een prachtig schouwspel in de bergen. De snelwegen hier zijn 2 baanswegen met wisselend een derde baan, veel vrachtverkeer, geen vangrails dus afhankelijk van wat er voor je zit kan je opschieten of niet. De verkeersdrempels zijn hier uitgevonden, in elke plaats wordt je regelmatig gelanceerd als je niet oppast.
Vlak voor Summerset East verandert alles om je heen, prachtig groen, mooie bloemen en veel kleur. We werden verrast door ons onderkomen. Een lief klein rooms-katholiek kerkje met bijgebouwen is omgebouwd naar een prachtige guesthouse in Engelse sfeer. Kingsize ++ bed, een gigantisch bad op pootjes met uitzicht op de tuin. Het diner en ontbijt werden geserveerd in de voormalige kerk een geweldige setting! Met de eigenaren gezellig de avond doorgekomen en vooral gesproken over hun dromen voor een beter Zuid-Afrika.
Vandaag na het ontbijt onze reis verder voortgezet naar Addo, richting kust. Gezien het weer was er geen sprake van strandactiviteiten dus besloten het Addo elephant national park in te gaan. We begonnen met redelijk weer maar uiteindelijk de dag beëindigt met regen en mist. Hierdoor veel gemist in het park, jammer. We hadden 2x de bruidsuite geboekt bij Elephant foodprint lodge😉. Weer mooie setting in een helaas heel winderig en regenachtige omgeving. Morgen hebben we ervoor gekozen om stukje door te rijden naar Jeffreys Bay, waarschijnlijk ook nog een regendag, maar voor de mensen hier is het een kostbaar geschenk al die regen, dus zijn wij ook een (klein) beetje blij voor hun.🤔

1. Rob Hogerbrug:
    14 november 2017
    Jammer van de regen, maar blijft een fraaie reis.
    PS hier regent het ook 😜
  2. Marja:
    14 november 2017
    Ziet er echt schitterend uit, jullie onderkomen in het omgebouwde kerkje! Wat een belevenissen, een prachtreis!
  3. A.Cok van zleeuwen:
    14 november 2017
    Heerlijk onderkomen! Mooie slaapkamer zeg! Hoop dat het weer gauw opknapt.
    Wat een verrassende vakantie!