strand en weer verder

20 november 2017 - Knysna, Zuid-Afrika

19-11
Vanmorgen na het ontbijt richting Plettersbaai vertrokken met z'n tweetjes voor een dagje strand. We waren nog geen 20 minuten op weg of er was een ongeluk voor ons gebeurd, auto over de kop geslagen en een vrouw lag bekneld erin. Gelijk onze auto aan de kant gezet en ik er naar toe. Intussen was er ook een andere vrouw naar toe gelopen en een man. Omdat we benzine roken gelijk gaan proberen de voorruit in te slaan. Met de krik uit de auto probeerde de man de ruit in te slaan en wij telkens een stuk de ruit om te buigen wat een heel moeizame klus was. Toen het gat groot genoeg was gevraagd hoe het met de vrouw ging, 1 arm lag door zijruiten flink opengehaald, zelf lag zij op haar zij, beknelt maar was goed bij, had geen extremen pijn of verwondingen zo voor het oog te zien. Dekens uit andere auto gehaald en onder arm gelegd. Inmiddels was verkeer chaos aan het worden dus Hans ook uit auto gestapt en samen met andere man verkeer staan regelen tot de politie er was. Toen de hulpdiensten waren aangekomen werden wij uitvoerig bedankt en namen zij het over. Heel snel zagen wij een auto onze kant opkomen met breekmaterialen, dat was vlg mij ook de enige manier om haar eruit te krijgen. Aangekomen op het strand 2 bedjes met parasol gehuurd en gauw gestrekt, even de indrukken laten bezinken.
We hadden een mooi schouwspel wat de hele dag doorging, prachtige donkere kinderen die in onderbroekjes de dag van hun leven hadden, in en uit het water en die niet te stuiten waren. Aan de andere kant grote boten met toeristen die een Whale watch evenement gingen beleven. Al die oranje zwemvestjes laag in de boot klaar voor vertrek. De traktor die de boot met power kracht vooruit duwt de golven in en dan met hoge snelheid uit het zicht verdwijnt. Terwijl Hans een tosti gaat bestellen staan er 2 kleine meisjes met hun neusjes tegen de ijsjes vitrine gedrukt, roepend naar hun Opa of ze een ijsje mogen. Opa komt kijken ziet wat het kost en schudt zijn hoofd. Teleurgestelde snoetjes, Hans zegt tegen de vrouw achter de ijsjes vitrine "geef die meisjes maar een ijsje ik betaal het wel" . De vrouw vertaalt voor de kids dat ze een ijsje mogen uitzoeken en roept ook nog wat naar Opa.
Blijdschap en bedankjes naar Hans alom en opa kwam ook nog extra bedanken, hoe simpel kan het leven eigenlijk zijn. Ook nog een paar keer de zee in geweest, wel koud maar ja hoe vaak kan je de Indische Oceaan induiken dus zwemmen maar.
Einde van de dag op het gemak terug gereden (zonder enge ongelukken) en de koffers alvast gepakt. Nog 1 keer eten in ons inmiddels favoriete restaurantje en op tijd slapen, morgen weer verder.

1. Sander:
    20 november 2017
    Hallo opa en oma!! Wat een leuke en spannende dingen maken jullie mee zeg!! Wel goed dat er ook gerelaxed word want jullie zijn al oude mensen!! Geniet ervan!! Dikke kus Fiene
  2. Rob Hogerbrug:
    20 november 2017
    Heftige belevenis, doet me gelijk weer denken aan Zwitserland , waar ik iets dergelijks mee maakte bij de camping. Blijft nog wel ff hangen. Hopelijk wordt de rest van de reis op dit gebied wat minder spannend
  3. Ank:
    20 november 2017
    Een dag met van ales wat...spannend en mooi :-)
  4. Marja:
    20 november 2017
    Jemig Jacq, wat een dag, best heftig wat jullie hebben meegemaakt! Fijn dat het even kon "bezinken" op zo'n heerlijke plekje aan het strand! Even relaxed genieten!
  5. A.Cok van zleeuwen:
    20 november 2017
    Wat hebben jullie mooi werk gedaan, dat was wel schrikken. Een dagje strand doet goed!
  6. Jacqueline:
    21 november 2017
    Lieve Fiene,
    Je bent een boefje 😘
    Dikke kus van opa en oma
  7. Ingrid:
    21 november 2017
    Jeetje, ben je op vakantie toch nog "in functie", heftig! En hoe een (voor ons) klein gebaar groot geluk brengt 💕. Geweldig!
  8. A hogerbrug:
    22 november 2017
    Zoeven een berichtje vanuit lochem.Julliehebben wel het het een en ander mee gemaakt.Gelukkig dat je nog de eerste hulp heb kunnen geven.Wat hebben jullie al veel moois gezien en zelf nog steeds heel gebleven,houden zo.De tijd begint al aardig op te schieten dus geniet er nog maar van,want dat doe je ook niet ieder jaar.Wij groeten jullie alle vier nog veel plezier.Ik ga nu stoppen,en tot de volgende keer.Doeiiiii An/Pa
  9. Jacqueline:
    22 november 2017
    Gaan we zeker doen, liefs van ons alle vier 😘
  10. Sonja:
    22 november 2017
    Wat een verhaal jullie maken nog wel wat mee zeg! Tussen de drukke dag lekker ff relaxen. Geniet er van voor jullie het weten zit je weer hier in het druilerige Nederland.