Tafelberg, Klein Constancia winery, Township, Waterfront

29 november 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

28-11 vroeg uit de veren (06:00uur) na kop koffie en beetje yochert het drukke verkeer van Kaapstad in, ja om half 7 staan hier al mega files. Om 08:00 uur aangekomen bij de kabelbaan van de Tafelberg, Wilma en Leo gaan in de rij om naar boven te gaan en wij beginnen onze klimtocht. Eerst 25 min lopen over de weg naar het startpunt en dan klimmen maar. Het was een zeer enerverende tocht, geen pad te bekennen maar een opeen stapeling van rotsstukken waarover je naar boven moet lopen/klimmen. We begonnen met strak blauwe lucht maar voorbij de helft van de tocht kwamen wolken gestaag zakken en de temperatuur zakte gezellig mee dus jassen aan. 2:10 uur later bereikten we de top (echt een hele heftige klim 😓) windkracht 8, mistbanken om ons heen en hoorden we dat de kabelbaan terug niet meer ging 😲. Toch naar de kabelbaan gelopen want terug de berg af moeten lopen zou een verzoeking zijn geweest, Hans kampte inmiddels met kramp in zijn kuit dus oppassen dat hij niet de boel zou beschadigen. Bij de lift heerste lichte hectiek iedereen moest z.s.m. van de berg af incl personeel ivm extreem harde wind ( ja dat hoefden ze ons niet te vertellen 😃). Kaartje kopen hoefde ineens niet meer 👍maar weg wezen. Wij konden in de laatste lift mee naar beneden 😥 waar inmiddels Leo en Wilma op ons stonden te wachten. Deze tocht zullen we niet snel vergeten. Klaar voor het middagprogramma. Bij waterfront weer de hop on hop off bus in naar Groot Constantia Winery voor de lunch en gelijk rondlopen op een prachtig landgoed. De volgende stop is bij Township Imizamo Yethu daar hebben we onder begeleiding van een gids( lokale bewoner van de township) 40 minuten rond gelopen en uitleg gekregen. Zeer indrukwekkend en na afloop heb je even niets meer te melden................... wel iets wat voor altijd op mijn netvlies zal blijven staan.
Terug naar Waterfront en daar blijven eten anders zouden we weer de file ingegaan zijn, nog genoten van Afrikaans gezang door een groep die in de haven stonden te swingen, het was weer een geslaagde dag .

1. Marijke:
    29 november 2017
    Prachtige foto's, mooie en indrukwekkende verhalen! Geniet nog van de laatste dagen.
  2. Rob Hogerbrug:
    Mooi verslag 👍
  3. A.Cok van zleeuwen:
    29 november 2017
    Wat een belevenis, wat zullen jullie moe zijn, ik ben blij met jullie verhalen en leef mee, !
  4. Marja:
    30 november 2017
    Jullie hebben wat afgelopen en geklommen zeg, respect! Schitterende foto's en weer een prachtig verhaal! Geniet van jullie laatste dagen!!