22 en 23 november Gordons Bay

23 november 2018 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

22-11-18.

Prachtig weer bij opstaan, heerlijk ontbeten en besloten vandaag naar Stellenbosch te gaan. Eenmaal aangekomen naar de VVV voor stads informatie. Gelijk de stadstoer van 11:00 uur geboekt. De dame die ons ging rondleiden (we waren maar met z'n 2tjes) was helemaal blij met ons. Haar roots waren van lang geleden Nederlands dus wilde ze zoveel mogelijk in het Nederlands/Zuid-Afrikaans vertellen. Super leuke vrouw die bleef praten met name over de geschiedenis van Stellenbosch, iets waar Hans helemaal happy van werd. De toer stond gepland voor 1,5 uur maar heeft uiteindelijk 2,5 uur geduurd😉, meer dan de moeite waard👍. De rest van de middag nog wat rond gewandeld, gewinkeld en natuurlijk lekkere wijntjes 🍷 gedronken.

23-11-18

Prachtig weer☀️ en we vonden het een goeie dag voor o.a een wandeling. Eerst met de auto naar Villiersdorp gereden. Prachtige rit door de bergen naar een idyllisch dorpje maar waar de energie wel ver te zoeken was😴. Lekkere kop koffie met worteltaart genuttigd en daarna weer terug naar Gordons Bay. Begonnen aan de Danie Miller Trail, eerlijk gezegd viel dit wat tegen, slechte paden en het was snikheet. Geen schaduw te bekennen dus vaak stoppen en heel veel drinken. Aan het einde van de trail moesten we nog terug lopen via een andere route om de auto op te halen. Al met al toch 3,5 uur aan de wandel geweest. Vanavond de koffers pakken om morgen door te gaan naar het Cedergebergte. https://www.kaggakamma.co.za            Dit is een bijzondere overnachtingsplek met een hoop activiteiten waar we ook heel nieuwsgierig naar zijn.

1. Rob Hogerbrug:
    23 november 2018
    Heerlijk wandelen bij die warmte. Je moet er wat voor over hebben om op mooie plekken te komen 🤪💪👍
  2. Charlotte:
    24 november 2018
    Zie het voor me
    Leuk ook die vrouw die jullie rondleidde
    Maakt het heel spceciaal
    Xx
  3. Marja:
    24 november 2018
    Niet gek zo'n prive-rondleiding! We weten er alles van, wandelen met enorme hitte!! Heerlijk dat jullie zo genieten, vooral blijven doen!!
  4. Andrea:
    26 november 2018
    Zo leer je wat over de omgeving, super leuk zo’n bevlogen iemand en haar helemaal voor jullie zelf 👍🏻