Laatste dag Franschhoek en op weg naar Kaapstad

1 december 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

30-11-18  Aangezien er een besloten feest werd gegeven op de winery konden we daar niet ontbijten en hebben we een ander adres gekozen, daar hadden we zeker geen spijt van. Prachtige lokatie op een andere winery met een super aardige ober uit Malawi. Het was daar vrij rustig dus we konden lekker kletsen met de ober over zijn herkomst en ambities voor zijn toekomst, zo mooi om te horen. De temperatuur was inmiddels rap aan het oplopen (35 gr) en we besloten een dag helemaal niets te doen behalve parasol, zwembad, muziek, boekje, wijntje. Dat is aardig gelukt, nog een lekker kaassplankje tussendoor gehaald en we hebben een super dag gehad.

01-12-18  Alles ingepakt en besloten nog een keer terug te gaan naar het ontbijt adres van gisteren, dat was zo top daar dat we het nog 1 keer wilden meemaken. Om 10:30 uur vertrokken en op naar omze laatste vakantie bestemming. http://www.tintagel.co.za  Een prachtig oud huis "victoriaanse style" met een super kamer, open haard, kroonluchter ornamenten plafond en ga zo maar door. Het ligt midden in Kaapstad en alles is per voet bereikbaar. De gastheer wachtte ons al op met koffie en nam de hele stad met openbaar vervoer en attrakties nog even met ons door. Hij heeft ook de nodige reserveringen voor ons geregeld 🔝. De middag gaan lopen naar green market, marktplein met alleen maar kraampjes met Afrikaanse producten, toen door naar een heel bekend koffie café Truth, predikaat beste koffie van de wereld, geweldige zaak met bizarre inrichting. De koffie was zeker top dus daar gaan weer nog een keer naar toe.  Doorgelopen naar waterfront, maritieme gedeelte van Kaapstad. Moderne jachthaven met waanzinnige boten, drankje genomen en al het moois er vanaf zitten kijken. Toen weer terug naar ons guesthouse om op te frissen. Halverwege de wandel zat er een percussion groep te spelen op straat, als je wilde kon je plaatsnemen bij een vrije bongo/trommel en lekker mee yammen. Voordat ik het door had zat Hans er al, Genieten met een grote G voor hem en leuk om te horen/zien. S'avonds heerlijk gegeten in een lokaal restaurant wat de gastheer van onze guesthouse had aanbevolen. Top eten !!