Op weg naar Franschoek

29 november 2018 - Franschhoek, Zuid-Afrika

27-11-18   Op tijd opgestaan, ontbeten en rond 09:00 uur vertrokken richting Franschhoek. Eerst weer 40km off road, nog 1x genieten van de prachtige rotsformaties. Het weer was wat bewolkt en een graad of 20, prima reisdag dus. Onderweg in een modern koffierestaurant weer de Wi-Fi kunnen gebruiken en wat berichten voor de thuis blijvers achtergelaten. Rond 14:30 uur aangekomen in Franschhoek http://www.labourgogne.co.za De sleutel opgehaald van onze cottage en de spullen neergezet. Daarna in Franschhoek wat gaan rondwandelen en een restaurantje voor de avond opgezocht. Later in ons huisje nog wat kunnen internetten en een🍷 gedronken.

28-11-2019  Goed geslapen en na het ontbijt vertrokken naar Paarl. Allereerst zijn we de Spice Route gaan doen. Een winefarm waar van alles te doen is, wij hebben ons vooral gericht op chocolade tasting🤤. Daarna door naar een groot Wine Emporium (KWV) waar wijnen worden gemaakt van druiven van wel 45 verschillende wijnboeren. Daar een rondleiding geboekt en we hadden weer geluk, weer waren weer met z'n 2tjes. Uitleg over wijnprocessen en ook kunnen kijken bij de oeroude houten wijnvaten (die nog steeds in gebruik zijn) en de nieuwe metalen vaten die computer gestuurd worden. De rondleiding afgesloten met een wijn proeverij, met als gevolg 🍾🍾🍾🍾 flessen in de koffer mee naar huis🤫. Daarna verder door naar "Grande Provence" een mega Wine Estate met o.a veel kunst. Op het landgoed achter het wijnhuis is er sinds kort ook een Cheetah fokprogramma gestart, 3 prachtige katten die daar rondlopen en waar een hoop over verteld wordt door een zeer enthousiaste onderzoeker/verzorgster. Lekker rustig avondje verder.

29-11-18  Prachtig weer, na het ontbijt zijn we Franschhoek wat beter gaan bekijken. Duidelijk het "Wassenaar" van Afrika hier. Hele mooie winkels met veel kunst en prachtige dingen. Je merkt aan de prijzen voor o.a. koffie e.d. dat het hier tegen de westerse prijzen aanzit.  De middag in de tuin van La Bourgogne wat gegeten en daarna paar uurtjes aan het zwembad gezeten met boekje en muziek.

1. Rob:
    29 november 2018
    Top. Nog lekker ff paar dagen genieten.
  2. Jacqueline:
    29 november 2018
    Zeker weten, koude weer lijkt nog heel ver weg😊
  3. Marja:
    29 november 2018
    Wat een heerlijke ontspannen reis is dit! In een rustige periode, want jullie zijn vaak maar met z'n 2tjes bij een rondleiding! Echt genieten, lijkt me!!
  4. Marjolein:
    29 november 2018
    Erg leuk om zo mee te lezen/leven. En wijntjes mee naar huis van la Bourgogne klinkt ook niet verkeerd, snel afspreken? 😊🍷Geniet nog maar goed, het was hier een grijze en druilerige dag🧣🙋🏼‍♀️
  5. Sonja:
    30 november 2018
    Zie er weer super uit. Wat heerlijk Jacq dat je goed hebt geslapen. Alleen al voor het goede slapen emigreren maar Zuid-Afrika😛
  6. Jacqueline:
    30 november 2018
    Zou zo hier voor een paar maanden kunnen verblijven Sonja☀️🍷🏊‍♂️. Maar zou dan ook veel moeten missen, dus we komen gewoon terug vlg week😊
  7. Ingrid:
    30 november 2018
    Volgens mij vermaken jullie je uitstekend! Bedankt dat we een beetje "mee mogen". Geniet er nog van!!
  8. Ank:
    1 december 2018
    Nou...klinkt heerlijk allemaal! Heel veel mooie herinneringen als jullie thuis zijn. En dan zijn er de kleintjes weer opa en oma :)
  9. Theo en Annie:
    1 december 2018
    Het ziet er allemaal prachtig uit en het is voor jullie echt genieten. Nog heel veel plezier de laatste dagen. Wens jullie al vast een goede terugreis, ik ga maandag een paar nachtjes logeren dus je hoort van me als jullie weer thuis zijn.
    Lieve groet.