Hermanus

23 november 2017 - Hermanus, Zuid-Afrika

22-11 vandaag koersen we aan op Hermanus. We kiezen voor de route die ons langs Cape Algulhas leidt. Dit is het zuidelijkste puntje van het continent met aan de overkant de Zuidpool. Daar de vuurtoren beklommen voor een "oneindig" uitzicht. Verder rijden we langs de Gansbaai waar we een tip kregen van de eigenaar van onze komende guesthouse dat daar al 2 dagen de walvissen zwemmen. We hebben er uiteindelijk 1 gezien, het zijn wel immens grote beesten. Prachtig mooie route die ons langs de kust naar Hermanus brengt. Hermanus is het "Wassenaar " in Afrika. Prachtig stadje met met geweldige kust en uitzichten die je niet snel gaat vergeten, mooie winkels met een enorme diversiteit aan restaurants. Uitleg van onze gastheer Rolf gehad wat er allemaal te doen is voor ons. Raften gaat het niet worden, te lage waterstanden, dus morgen lekker wandelen en naar een winery 🍷
23-11
Na het ontbijt de wandelschoenen aan en de bergen in, heerlijk rondgelopen en aansluitend bij "Duttchies" ( restaurant aan zee door Nederlanders gerund) kop koffie gedronken. Leo heeft voor 14:00 uur afspraak gemaakt op een Winery. Daar aangekomen was het eigenlijk alleen de bedoeling dat we gingen lunchen, was geen uitleg 😒over wijnen of proeven, tegenvallertje dus, maar lunch was goed. In Hermanus nog wat gewinkeld en wijntje gedronken op terras, de temperatuur was de hele dag erg wisselend, dan weer T-shirt en dan weer extra trui aan. Morgen gaat het weer wat stabieler worden. Het adres voor morgen gaat Paarl worden, ook weer voor 2 overnachtingen, we maken ons op voor de echte Winery 🍾🍷

1. Rob Hogerbrug:
    👍 🔝
  2. Linda:
    23 november 2017
    dat raften had een reden! je hoeft niet perse van die high risk shit te doen! graag bij wandelen houden ivm mijn bloeddruk vandaag met het idee dat jullie gingen raften.

B.V.D.
    een achterblijver
  3. Ger-Jan Olthof:
    Mooie verhalen en foto's
    en nog bedankt voor de kaart
  4. Marja:
    23 november 2017
    Jammer van het raften (sorry Lin, is echt gaaf), maar die wandeling is ook niet verkeerd, met die mooie uitzichten!