Jeffreys Bay ( worldcup surfing beach) en Knysna

16 november 2017 - Knysna, Zuid-Afrika

Vreselijk weer, de regen komt met bakken naar beneden, alle Afrikanen waren in opperbeste stemming dus dan doen wij gewoon mee ☺.
Vertrokken naar Jeffreys Bay en onderweg gestopt bij Port Elisabeth. Inmiddels was het droog dus konden we een stukje gaan lopen.
Naarmate we meer naar de westkust rijden merk je dat het "echte" Afrikaanse gevoel gaat kwijt raken. De wegen zijn beter, accommodaties meer westers, geen mensen, geiten en andere activiteiten langs de weg te zien, wel een beetje jammer😐 maar tegelijkertijd gaan we nu weer andere dingen zien en meemaken van dit prachtige land. Onderweg nog een korte stop gemaakt om de mooie stranden en zandduinen te bekijken. Na een tip van Australiërs waar we de vorige avond mee hebben zitten praten zijn we aangekomen bij Villa petit een knusse kleine guesthouse met mooie kamers. Van dezelfde Australiërs het advies gekregen te gaan eten aan het strand bij Kitchens Window, dit werd netjes gereserveerd door onze gastvrouw en wij konden ook opgehaald en thuisgebracht worden door de taxidienst van het restaurant, waar we gelijk ja tegen hebben gezegd 🚕.
Het eten die avond was super!!
Het is een trendy strand restaurant te noemen, geen damast en tafelzilver maar lekker ongedwongen sfeertje van good looking surfers 🏄‍♀️.
Terug in onze " Villa petit" de volgende lokatie uitgezocht. Aangezien het weer goed gaat opknappen 🌞 gaan we nu 4 nachten naar Knysna waar we een guesthouse aan het water hebben geboekt, dit gaan weer relax dagen worden .
Tijdens onze route vandaag afgeslagen naar Tsitsikamma waar we zijn gaan wandelen naar de Storm River Bridge. Eerst aan zee geluncht en daarna aan de klim begonnen. Zowel onderweg als bij de brug zelf meesterlijke vergezichten, echt meer dan de moeite waard, ruige zee en kletterende geluiden van keien die over elkaar heen gegooid worden. Daar even heerlijk zitten genieten. Terug naar de auto en verder door naar de eind bestemming.
Vandaag is ook tevens het begin van onze tuinroute die nu al prachtig is.
Aangekomen in Knysna, weer een super guesthouse met uitzicht op het water (foto's volgen later). Uit eten geweest en na een afzakkertje thuis lekker ons bed opgezocht 😴
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rob Hogerbrug:
    16 november 2017
    Nog steeds niet echt saai 😜🤣
    Mooi verslag 👍
  2. Sonja:
    16 november 2017
    Alweer 3 weken onderweg en al zoveel indrukken opgedaan. Leuk om steeds weer de verhalen te lezen en de prachtige foto's te zien. Jacq: je wordt een echte blogger😀.Kijk uit naar d nieuwe belevenissen. Geniet de aankomende dagen van het relaxen. Knuffels voor iedereen💋
  3. Ank:
    17 november 2017
    Wat zien en beleven jullie veel..prachtig allemaal. Wel lekker om nu even niet weer in en uit te pakken...geniet er van x
  4. Tanja:
    17 november 2017
    Wouw wat een schitterende reis maken jullie weer!
  5. Els:
    18 november 2017
    Jullie kunnen wel relaxen,maar ook daar wil ik foto’s van zien en verslag van lezen! Alweer 2 dagen geleden...
  6. Marja:
    18 november 2017
    Ff wat minder weer, maar zeker geen mindere belevenissen!