Wandelen in de Drakensbergen

11 november 2017 - Bloemfontein, Zuid-Afrika

Gisteren opgestaan met heerlijk weer, zonnetje en zo'n 25 graden. Na inspectie van mijn rechter bovenbeen (waar ik s'nachts last van had) tot de conclusie gekomen dat ik tijdens het tokkelen toch minstens 1 boom heb meegenomen😂. Na het ontbijt, in de auto, onderweg naar de Drakensbergen, halverwege stopt Leo omdat hij rechts achter wat hoort👂, een lekke band dus. Gelukkig waren we op 100 meter afstand van een benzinestation. Daar was binnen een half uur het gat opgevuld en dat allemaal voor 10 euro 😄 en konden we verder. Het landschap is prachtig, al slingerend reden we omhoog tussen de schoolkinderen die langs de weg lopen in hun uniformen, vrouwen in fel gekleurde kleding met emmers op hun hoofd dragend, geiten en koeien die langs en over de weg lopen. Heel veel kleine dorpjes met allerlei kleuren huisjes, een plaatje om te zien. Boven aan gekomen bakkie koffie genomen en toen wandeling gemaakt naar de Doreen falls, ook weer een prachtige
omgeving. S'avonds overnachting uitgezocht voor Bloemfontein, morgen gaat een reisdag worden ongeveer 450 km te gaan.
Vanmorgen 10:00 uur vertrokken nadat we eerst mijn schoonmoeder hebben gebeld, ze is jarig vandaag 🎉 92 jaar gefeliciteerd Ma🍾 😘
De reis ging vooral door golvende, verdorde en uitgestrekte vlakten. Niet de plek om een lekke band te krijgen 😥. Aangekomen in Bloemfontein, eerst een gezellig plekje gezocht voor de lunch. Daarna door naar de locatie, Elrido guest lodge. Gauw de zwemkleding uit de koffer en zwemmen en zonnen.
🍻+🍷+🍷= lekker borrelen voor het eten, daarna lokatie opzoeken voor morgen, richting Gariep stuwmeer.

1. Rob Hogerbrug:
    11 november 2017
    Lekkah 👍
  2. Marja:
    12 november 2017
    Gefeliciteerd nog met moeder van Hans! Wat is het daar mooi en zoals jij schrijft Jacq, zie het helemaal voor me, dat landschap met gekleurde huisjes! Let je wel beetje op jezelf, pffff dat been krijgt nog mooie kleuren, hihi!😜
  3. Ank:
    12 november 2017
    Gewoon op dat bedje blijven liggen...heerlijk!
  4. Hetty de Bock:
    12 november 2017
    Wat gaaf om jullie verhalen te lezen en de prachtige foto's te zien. Zo kunnen we een beetje meereizen. Nog heel veel plezier en voorzichtig met de olifanten 🤔
  5. Andrea:
    13 november 2017
    Wat n bof dicht bij pomp lekke band🍀