Dagje Langenbaan

1 december 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

30-11 Onze laatste volle vakantiedag in Afrika, vandaag gaan we lunchen in Lange baan. Gehoord dat het een must do is om dat gezien en meegemaakt te hebben. Rond half 10 op pad en halverwege nog even kopje koffie gedronken in "Westkus Padstal" een combinatie van restaurant, vogel dierentuin en rariteitenmuseum, ook weer grappig om daar terecht te komen. Na de koffie door naar Lange baan en wat rondgelopen in het plaatsje, stelde niet veel voor dus door naar "Die Strandloper" een cafe/restaurant op het strand die geen menukaart heeft. Er staat geen gebouw maar wat vissersnetten en zeilen met houten banken en tafels. De lunch begint om 12:00 uur en duurt tot 15:00 uur.
Het bestaat uit 10 gangen waaronder 9 vis en 1 vlees. Eten doe je met een mosselschelp en je handen. ( je krijgt nog wel een bordje van papier waar je alles op kan leggen ). Het eten wordt klaargemaakt op het strand op stenen BBQ'S. Het is een geweldige setting om mee te maken, een muzikant die bij elke tafel verzoeknummers komt spelen, mensen met verschillende nationaliteiten, een feestje om tussen te zitten. Na dit spektakel weer naar ons guesthouse voor laatste wijntje en diner. Op tijd naar de kamer om de koffers te gaan pakken.

1. Rob Hogerbrug:
    1 december 2017
    Was een top vakantie denk ik. En mooie reisverhalen voor ons. Succes met inpakken en goeie terugreis.
  2. Sander:
    1 december 2017
    Mooie verhalen gelezen!! Succes met het inpakken en de terugreis!!
  3. Peet:
    1 december 2017
    Genoten van je verhalen. Ik wens jullie morgen een goede terugreis. Weekend gebruiken om de 1e indrukken te verwerken. En dat ben jij dinsdag ons sinterklaas cadeautje met mooie verhalen
  4. A.Cok van zleeuwen:
    1 december 2017
    Bedankt voor alle reisverhalen! !!
    Prachtige reis geweest, en een veilige thuiskomst gewenst!