Kaapstad

2 december 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

2-12-18  Na het ontbijt op pad met de hop on-hop off bus.  Lekker zitten en rondgereden worden en eruit gaan wanneer je maar wil. De 1e stop was bij Camps Bay. Heerlijk weer en het zonnetje 🌞 scheen behoorlijk. Lekker de schoenen uit een met de blote voetjes over het strand lopen.  Boulevardje er achter aan en we konden weer in de bus, op naar het bekende art gebouw De Silo. https://www.talisman.nl/bestemmingen/zuid-afrika/accommodaties/the-silo/   Een voormalig graanopslag wat omgebouwd is tot Hotel/museum. Prachtige gebouw met bijzondere ramen, op de 11e verdieping een enorm uitzicht over kaapstad en de haven, super!!  Na ook het museum te hebben bezocht weer door naar de busstop. Op tijd terug in ons guesthouse, we worden opgehaald voor een guided (niet onbelangrijk) tour door het township Khayelitsha. Rondleiding met lokaal bier, zang en dans en bij een lokale bewoner eten. In het busje dat ons kwam ophalen zat maar 1 persoon, en man uit Taiwan,  klein groepje waren we dus. De dame die de bus reed sprak Engels met behoorlijk afrikaans accent, de Taiwanees sprak ook heel apart Engels en aangezien de gids in de township ook een aardig dialect had zorgde dit soms voor lachwekkende misverstanden. Bij aankomst in het Township stond proeverij van schapenkopvlees als 1e, na uitleg en het zien van de bereiding was ik acuut vegetariër en de 2 mannen ook. Door wandelen naar het huis (lees bouwval) waar onze gids woont met nog 6 anderen. Zo back to basic heb je nog niet gezien😢. Uitleg gekregen over hoe de mensen daar aan huizen, onderwijs en gezondheidszorg komen. Door naar de bierbrouwerij,  een paar kartonnen dozen met een golfplaten dak waar een vrouw bier maakt van onder meer maïs. Grote metalen emmer waar bier in zit met een soort van schuim boven op. Allemaal proeven uit de emmer, niet over nadenken maar doen🙄, viel mee (zie foto). Daarna werd er gezongen en gedanst door de aanwezigen😅 sommige hadden vlg mij al te veel bier op om lekker mee te kunnen doen.  Weer door, de bus in voor rondtoer in de township. Rond 21:00 uur laatste stop,  bij een inwoner van de township stond een door hem lokaal bereide maaltijd klaar.  Kippenpootjes met gemengde groenten en een soort van plakrijst gemaakt van maïs. Ook deze ronde bleef ik vegetariër😜, flink glas cola erbij en alles zou goedkomen dacht ik zo. Leuke gesprekken gevoerd en om 22:00 uur weer vertrokken richting guesthouse. Onze Taiwanese medereiziger had nog een hoop vragen aan Hans want er was toch wel het een en ander ontgaan bij hem tijdens de excursie.  Top avond gehad en weer extra dankbaar voor alles wat wij wel hebben.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rob Hogerbrug:
    3 december 2018
    Mooie belevenis, maar voor het eten en drinken hoef ik dus niet naar zuid Afrika . 🤪
  2. Wilma:
    3 december 2018
    Leuk verslag van jullie ervaringen! Zie je alles weer in perspectief...
  3. Linda:
    3 december 2018
    Flauw dat je het schaap niet heb geprobeerd hoor 🤣
  4. Jacqueline:
    3 december 2018
    Had gekund maar dan was ik woensdag niet thuisgekomen denk ik🤢
  5. Marja:
    3 december 2018
    Wat een tegenstellingen, volop luxe in "the Silo" en dan "back to basic" in die Township!
  6. Peet:
    3 december 2018
    Ik zou ook acuut vegetarisch gaan eten😉 nog een paar daagjes genieten. Nog niet aan denken, maar dan zit het er al weer op
  7. Hetty de Bock:
    3 december 2018
    Wát een belevenis weer. Bijzondere reis hoor, leuk om mee te beleven door je blog. Geniet er nog even van!