2 dagen Hluhuwe

6 november 2017 - North Uthungulu, Zuid-Afrika

Gisteren op ons gemak ontbeten en daarna een plekje opgezocht bij het zwembad, heerlijk vertoeven met uitzicht over het Afrikaanse landschap.
Deze dag stond in het teken van uitrusten, zwemmen, lezen en muziek luisteren. Weer op tijd gaan slapen voor onze game drive de volgende dag.
Vanmorgen om 05:00 uur op voor een nieuwe belevenis. Dit keer gingen we naar Afrika's oudste national park Hlwuhlwui Unfolozi. Weer een hele andere ervaring dan het Krugerpark. Prachtige groene glooiende hellingen, een super mooie setting. Hier hebben we o.a. de "witte" neushoorn gezien, wat trouwens niets te maken heeft met de kleur wit maar zo genoemd door de Engelsen die een verkeerde interpretatie gaven van de Nederlandse uitspraak "wide" Rino.
Daarmee bedoelde ze hun brede bek maar de Engelsen hebben hier "white" van gemaakt. Veel olifanten gezien op nog geen 3 meter afstand, indrukwekkend. Nog wat Buffels, zebra's en veel vogels gezien o.a. een aantal aasgieren.
Terug aan het ontbijt en tot de lunch aan het zwembad. Leo en Wilma zijn nog wat gaan touren en wij zijn wst gaan rondwandelen in de omgeving.
Morgen staat St.Lucia op het programma dat betekent krokodillen en nijlpaarden zien tijdens een boottocht en we gaan waarschijnlijk s'nachts met een excursie mee om zeeschildpadden op het strand te zien die daar hun eieren gaan leggen.

1. Marja:
    6 november 2017
    Klinkt heerlijk relaxed allemaal; goede "combi" zoals jullie het doen! Genieten lijkt me!