Franschoek en Paarl

26 november 2017 - Cape Winelands, Zuid-Afrika

24-11 vertrokken richting Paarl, het weer is prachtig en de omgeving hierdoor ook. In 1x doorgereden naar Franschhoek waar we onze ogen uitkeken. Al bij het aankomen via de bergen was het een plaatje om te zien en eenmaal in het stadje werd dit ook nog eens bevestigd. Eerst wat gedronken op het terras, daarna hebben Wilma en ik onze 2e vakantie-nagel-update laten doen, voor mij dit keer dieprood met glitters (partynails 🎉) en voor Wilma groen/blauw. Gelijk ook de reservering gemaakt voor de Wine tram🍷, een hop on, hop off systeem om wijnproeverijen te bezoeken, dit staat morgen op ons programma. Na nog wat gewinkeld te hebben zijn we door gereden naar ons onderkomen. Dit guesthouse is onderdeel van een wijnboerderij, de Ridgeback Winery. Prachtig gelegen op een heuvel tussen de wijnranken, heel bijzonder. 'sAvonds op de Winery een tapas avond gehad, eenmaal terug naar onze guesthouse waren we nog wel even bezig om binnen te komen, eerst door stalen hekken, zwaar beveiligde deuren, op onze kamer 2 sloten op voordeur, balkondeur met zware sloten en daarvoor nog een stalen hekwerkdeur. Aan de buitenkant van de balkonrand infrarood detectie. Tevens rondlopende beveiliging met dito honden ( niet aaibaar). Dit alles omdat er heel recent een buurman vermoord was. Nu hou ik persoonlijk ook wel van een veilig gevoel maar dit roept wel een heel andere beleving op 😐.
25-11
Na het ontbijt ons opgemaakt voor de wijnproeverijen. Eerst nog even kijken hoe de plaats Paarl eruit ziet, dat valt een beetje tegen dus gas erop en door naar Franschhoek. Om 12:00 uur op de hop on, hop off tram/bus. Een grappige vertoning, we besloten uit 3 wijn boerderijen te kiezen waarbij de 2e een lunchstop zou worden. Aangekomen bij de 1e wijnstop La France Provence was het een hele chique bedoening, een prachtige oprijlaan ( echte filmset) en spierwitte gebouwen tussen mooie bomen met heel veel kunst in de tuinen en bijgebouwen. Lekker aangeschoven op de picnicbanken bij andere mensen en klaar voor de eerste uitleg . 4 x🍷verder was het tijd om door te gaan maar we hoorden zingen verder op dus daar ook nog even staan genieten (filmpje). Busje weer in en op naar La Bourgogne, een mooie ligging en gezellige mensen. Wat kleinschaliger dan de vorige Winery maar heel gemoedelijk. Hier gelijk geluncht en wat flesjes wijn meegenomen voor onze laatste Afrika dagen. Uiteindelijk na 3 x🍷naar de laatste stop maar toen we naar buiten liepen reed de bus net weg 😲, een lieve medewerkster besloot ons zelf naar de volgende winery te brengen. Hier nog 3x🍷 geproefd, zo langzaam aan begon ik het idee te krijgen dat ik in een spoedcursus "hoe snel kan ik alcoholist worden" was beland. De laatste bus in, waar iedereen zeer vrolijk was (kan ook niet anders na zo'n dag) en terug naar Franschhoek. Terug bij onze guesthouse even opfrissen en met de taxi naar ons restaurant gebracht, lekker gegeten met glaasje water erbij 😂. Volgens mij liggen we vannacht allemaal in een (drank)coma😴.

1. Sander:
    26 november 2017
    Hahaha gaan jullie lekker daar!! Enjoy
  2. Linda:
    super leuk!!
  3. Rob Hogerbrug:
    26 november 2017
    Altijd spannend daar en dan stelen ze daar gelukkig nog geen auto s ( die voor de deur staan) leeg 😳🤣😂
    Gelukkig ook mooie dingen gezien 👍. Hou die rust, want de laatste vakantie week is ingegaan.
  4. Marja:
    26 november 2017
    Geweldig die hop on, hop off tram!! Lekkerrrr hoorrr die wijntjes! Vast heerlijk geslapen!! Geniet nog maar lekker van jullie laatste weekje!!
  5. Carin Borgert:
    26 november 2017
    Wat gaaf zo'n hop on hop off! En wat beleven jullie een hoop bijzondere en leuke dingen!
  6. Sonja:
    26 november 2017
    Heb je wel met die zware beveiliging kunnen slapen? In ieder geval wel veilig? Moet ke ook meegemaakt hebben😉. Valt me mee dat je na 10 wijntjes nog geen onzin uitkraamt😁. Groetjes aan iedereen💋
  7. Andrea:
    26 november 2017
    Hihi, wat n ervaring en toch je koppie erbij houden, petje af🤪
  8. Anita kleintjens:
    27 november 2017
    Heerlijk jac, dat is het echte genieten. Ga vooral door. Xxx