Kagga Kamma

27 november 2018 - Breede River DC, Zuid-Afrika

24-11-18                                        Vertrokken vanuit Gordons bay rond 09:30 uur. De Tomtom had wat moeite om ons op juiste koers te houden, later begrepen we wel waarom. Onderweg hadden we een prachtige route met super uitzichten. Even koffie gedronken in de bergen en gelijk maar even gevraagd of we nog de juiste richting opgingen, alles klopte nog dus konden we verder. Het landschap werd langzaam kaler en grilliger. Ongeveer 40 km voor onze bestemming moesten we off road, een kiezel/graffel/zandweg waar je nauwelijks harder kon dan 30 km per uur. Gaandeweg kregen we het idee dat we in niemandsland terecht waren gekomen. Alleen maar fijnbos  (korte begroeiing ) en heel veel steenformaties. Na 50 min rijden kwamen we aan bij een poort waar we moesten tekenen voor aankomst. Daarna was het nog 5 km doorrijden naar ons onderkomen. Geweldige ligging in de rotsen. Wij hadden een cave-suite geboekt. In de rotsen uitgehakt een prachtige kamer met geweldig uitzicht. Spullen neergezet en gelijk wat excursies ingepland. Dezelfde middag een sunset--tour gehad. Met een jeep met gids de bergen in om daar  (met hapjes en drankjes🍷🍪) de zonsondergang te bekijken👍

25-11-18                                                Vroeg uit de veren om op tijd te zijn voor de Morning Nature Drive, we waren maar met z'n 2tjes dus kregen een privé drive. Veel uitleg over alles wat daar leeft aan dieren en planten en ook nog een stuk historie over de vroegere bewoners de San. Na zebra, antiloop en slang te zijn tegengekomen, lekker aan het zwembad gezeten. Om 16:00 uur de noodzakelijke spullen gepakt die we nodig hadden voor onze overnachting in de Star Suite 🌟. Hans en ik ieder een quad ( uitleg over quad was 1 min 😯) en de ranger ging in de Jeep vooruit om ons de weg te wijzen, gas geven en hem volgen was het verzoek.  Na 15 min kwamen we aan bij ons buitenverblijf 😄Het is zo prachtig en bijzonder dat het bijna niet in plaatjes weer te geven is. Compleet ingericht met bad, douche , zit/slaapgedeelte. We hadden ook nog onze eigen Pool. De tafel was al gedekt en een complete maaltijd was voor ons in dozen meegenomen met een fles champagne erbij. De ranger vertrok, succes met de overnachting, morgen graag zelf om 08:00 uur met de quads terug komen rijden 😨 en een fijne overnachting. Geen telefoonverkeer of iets anders is mogelijk, maar er kon toch niks geks gebeuren volgens de ranger. We hebben toch nog maar even gevraagd of hij de route terug nog een keer wilde uitleggen🤔. Het was een bijzondere ervaring die we niet graag hadden willen missen. Onze buren kwamen ook nog een paar keer langs 🐭 en maakten bijzonder veel kabaal. We hebben een flink kampvuur 🔥 aangemaakt en de champagne 🥂opgemaakt. Prachtige sterrenhemel die we helaas niet op de foto hebben kunnen vastleggen.

26-11-18                                                      De volgende ochtend de rugzakken ingepakt en de quads gestart. Bijna verzopen motor 😅 maar het is gelukt. Teruggereden naar het basiskamp en veilig dit avontuur afgesloten. Gauw ontbijten want om 10:00 uur stond er weer een nieuwe excursie op ons te wachten. Nu kregen we een Rock Art Tour, met de Jeep (dit keer helemaal vol vakantiegangers) op pad naar de rots formaties die duizend jaar oude tekeningen bevatten. Dit waren tekeningen van de oorspronkelijke bewoners, de San. Erg indrukwekkend om te zien en vooral alle uitleg die erbij was. De rest van de middag weer heerlijk bij het zwembad gelegen. Om 21:30 uur verzamelen voor onze laatste Jeep toer hier. In het donker (ook dit keer met z'n 2tjes) op pad om het nachtelijk wild te spotten. De ranger had dekens voor ons meegenomen wat geen overbodige luxe was. Niet veel wild gezien, een paar springbokken, soort van grote hazen😁 en nog 1 veldmuis😂 (hoogtepunt van de toer). Om 23:00 uur waren we terug en was het tijd om ons bed op te zoeken. Morgen weer verder door naar Franschhoek.  Ons verblijf in het  Cedergebergte was in ieder geval top👍

1. Rob Hogerbrug:
    Kijk dat zijn avonturen. Super 💪
  2. Anita kleintjens:
    27 november 2018
    Prachtige foto's. Wat zullen jullie genoten hebben van al het bijzonders.
  3. Wilma:
    27 november 2018
    Jaloersmakende verhalen, zeg! Dat verwacht je niet in de busch-busch!
  4. Sonja:
    27 november 2018
    Ken me helemaal voorstellen dat jullie een wauw gevoel hadden. De schijnwerper op jullie nachtkastje was zeker preventief😜
  5. Marja:
    27 november 2018
    Wat een belevenissen, geweldig die verhalen Jacq! En wat een bijzondere accommodaties zeg! Het is echt genieten, lijkt me!! Prachtige foto's!
  6. Peet:
    27 november 2018
    Zo te lezen nog steeds op en top aan het genieten👍
  7. Carin Borgert:
    28 november 2018
    Wat een gaaf en spannend avontuur. En wat een prachtige uitzichten zeg. Op en top genieten