Ku Sungula Lodge

31 oktober 2017 - Mopani, Zuid-Afrika

Een zeer gevarieerde reis naar onze lodge gehad. We begonnen met een staking van de boeren, in tegengestelde rijbaan over 2 rijstroken en ook nog maar 1 baan erbij genomen van onze rijrichting, auto's zij aan zij luid toeterend met schreeuwende boeren op de laadbakken van de auto's, een spektakel op zich. Na 2 uurtjes "normaal" rijden een ernstig ongeluk gebeurt, vrachtauto's en personenauto's als sardineblikjes in elkaar gevouwen, tragisch maar tevens leverde het weer een nieuw schouwspel op. Om de opstopping vaart te geven gaan we gewoon met z'n allen over de middenberm tegen de richting van het verkeer in rijden🙄. Denk je, dat ga ik never nooit doen nou na 15 minuten doe je gewoon mee, heel bizar!!
Eenmaal weer verder op weg (lees 80 km weg) gaat het heel normaal worden dat je kuilen in de weg hebt ter grote van een jacuzzi, mensen die op hun gemak de rijbaan oversteken, ezels en apen die bijna de weg opkomen,🤣
Wel veilig aangekomen bij de Lodge, inmiddels was door alle vertragingen de schemer ingevallen. Vlakbij de eindbestemming kregen we nog wel een reis toegift. Bij de entree van de Lodge stonden 2 prachtige verliefde😍 giraffen, een plaatje om te zien.
Om 20:00 uur aan de Braai, hele gezellige avond, vroeg naar bed morgenochten gamedrive om 05:00 uur.

1. Sander:
    31 oktober 2017
    Mooi verhaal moeders! Gaaf om jullie avonturen te lezen!! Pas goed op jezelf!
  2. Ank:
    31 oktober 2017
    Pff...spannende tocht...maar dan wel romantisch plekje :-)
  3. Marja:
    31 oktober 2017
    Hoe bedoel je "gevarieerde reis" haha, wat een verhaal, maar weer een mooi plekje daar! Zo mooi, die giraffen!
  4. Rob Hogerbrug:
    31 oktober 2017
    Dan denken we soms dat het hier een “gekkenhuis” is op de weg.😳
  5. Sonja:
    31 oktober 2017
    Het was in ieder geval geen saaie reis. Zo maak je nog eens wat mee😁.
  6. Carin Borgert:
    31 oktober 2017
    Herkenbaar, leuk om mee te lezen en het weer een beetje terug te halen. Mooi plekkie hebben jullie daar en de giraffen zijn super cute! Geniet ervan
  7. Hedwig:
    1 november 2017
    mooi en rustig plekje, de buren zullen wel iets verder wonen.
    Wat bijzonder dat je de dieren zo tegen komt.
    Jullie maken heel wat mee, veel plezier.
  8. Anita kleintjens:
    2 november 2017
    Ach ja je kunt je maar het best aanpassen aan de gewoontes van het land!😎
    Prachtig die giraffen. Warm welkom in een bijzonder land. Geniet ervan.