Wandeling, Vertrek, Aankomst

21 november 2018 - Gordons Bay, Zuid-Afrika

19-11-18

Vanmorgen toch weer laag hangende bewolking, we besloten om het even af te wachten en om 11:00 uur knapte het weer toch nog op. Knoop doorgehakt om na de lunch de Sunset trail te lopen. Verwachte wandeltijd 4,5 uur. Om 13:30 gestart en de eerste 2 uur lang klimmen op niet geëffend pad, het koste wat moeite maar de uitzichten waren spectaculair. Niet dezelfde weg terug genomen maar over de bergkam aan de andere kant naar beneden. In de 4 uur dat we daar gelopen hebben zijn we niemand tegen gekomen, hoe rustig wil je het hebben 🤫. Om half 6 terug in het hotel waar binnen 5 min een gigantische onweer en regenbui losbarstte. Ons zelf beloond met een lekkere cocktail, heerlijk eten en vroeg ons bedje in, de wekker gaat om 04:45 uur.

20-11-18

Op tijd weg gereden naar Durban om het vliegtuig te halen van 10:30 uur. Zak met ontbijt meegekregen (kon een heel weeshuis van eten) en het was lekker rustig op de weg. Auto ingeleverd en inchecken maar. Vliegtuig vertrok klein uurtje later dan gepland,  typisch Afrikaanse way of live. Goeie vlucht gehad en in Kaapstad de auto opgehaalt, spliksplinternieuw en 10 km op de teller, het plastic graag nog hier en daar zelf verwijderen a.u.b.🤣. Naar de nieuwe accommodatie gereden en ook dat is weer een prachtige kamer met uitzicht over zee. Nieuw restaurantje uitgezocht en daarna op tijd bed in, het was een lange maar gevarieerde dag.

21-11-18

Wakker worden met het zonnetje die schijnt over de zee, prachtig. Ontbeten en daarna spullen gepakt om naar Hermanus te gaan. We zijn hier vorig jaar ook met Leo en Wilma geweest en vonden het de moeite waard om er nog een keer naar terug te gaan. Schitterende kustweg gereden en af een toe gestopt voor het maken van foto's en het spotten van dolfijnen🦈 en walvissen🐳 In Hermanus rond gelopen en gaan lunchen. Op de terugweg naar Summerset West gereden en wat gedronken nabij het strand. Eenmaal terug in de accommodatie hadden we een verrassing 🤔, al onze spullen waren uit de koffer gehaald en lagen op stoelen te drogen, de koffers stonden buiten te drogen, incl make up tasje, fohn etc etc. De schoonmaak dames hadden de kranen niet dicht gedraaid toen ze weg gingen dus de hele boel heeft blank gestaan😱. 1000x excuses van de eigenaar, een goeie fles wijn voor het ongemak en we ruimen de koffers weer opnieuw in 😂. Lekker op balkon met glaasje wijn de zon zien ondergaan in de zee, wat is het leven toch gecompliceerd🙃.

1. Chris:
    21 november 2018
    Wauwww, wat een prachtige foto's....
    Hopelijk is alles nu droog 😉
  2. Wilma:
    21 november 2018
    Watertekorten in Kaapstad eo zijn nu verklaard😜 Maarr, nu alles wel weer lekker schoontjes☺️
  3. Andrea:
    21 november 2018
    Prestatie geleverd en nu verder met droge kleding 🤓
  4. Sonja:
    22 november 2018
    Weer k
  5. Sonja:
    22 november 2018
    Leuk om jullie belevenissen te volgen. Cultuur en sportiviteit combineren jullie goed. Ondanks de inspanningen relaxde belevenissen. Blijven GENIETEN😊
  6. Hedwig:
    23 november 2018
    veel ruimte, kom je niet zo gauw iemand tegen!
    Hoe is met de wilde dieren? daar gaan jullie toch niet alleen op af?
    Nog veel plezier, lekker genieten.
  7. Jacqueline:
    23 november 2018
    Hedwig, je kent me toch😉 ik hou niet van risico nemen maar af en toe moet je een gokje wagen🤣.
  8. Marja:
    24 november 2018
    Wat een "bikkels", pffft net voor de bui binnen! Schitterende accommodatie, jammer dat de schoonmaakdames beetje erg veel water gebruiken, hihi! Prachtige foto's weer!