Reis + activiteitendag

9 november 2017 - Ladysmith, Zuid-Afrika

Vanmorgen na het ontbijt de route vervolgd naar Ladysmith. Het weer is bewolkt met mager zonnetje⛅ de route laat een verscheidenheid aan landschappen zien maar ook heel veel armoede, gammele golfplaten hutjes zijn hier normaler dan een stenen huis.
Onderweg gestopt bij Howick falls, een mooie waterval maar om nou langer dan 5 minuten te blijven was te veel eer 🙁.
Door naar Champagne Castle Adventure Centre om ons in te schrijven voor een tokkel ervaring door de Drakensbergen. Eerst een video presentatie kijken om de veiligheidsprocedures nog even duidelijk te maken, harnas werd per persoon passend gemaakt en je kreeg een leuk bijpassend helmpje👩‍🏭 op en een soort van ovenwanten voorzien van extra leren lappen aan de binnenkant, later bleek dit wel handig voor het remmen🤔. Eerst op de laadbak van de truck naar boven op de berg gebracht en toen kon het feest beginnen, wat een geweldige ervaring is dit, met heerlijke snelheid tussen de bomen door suizen op naar het volgende platform, dit kan ik wel de hele dag doen 😉. Maar helaas na 2 uur was het feestje voorbij, wel super genoten. Door naar ons onderkomen voor de nacht, Trenchgula Game Farm & Guest House in de buurt van Ladysmith. Aan begin v.d. avond regen en onweer dus we hopen dat het morgen beter zal zijn.

1. Rob Hogerbrug:
    Supergaaf dat tokkelen . Mooi verhaal weer
  2. Hanna van Dijk:
    9 november 2017
    Ben nu wel benieuwd naar de tokkelfoto's of zijn die er niet ;-)? Klinkt heel gaaf weer!
  3. Jacqueline:
    9 november 2017
    Onze "eigen" tokkelfoto's hebben we op CD meegekregen, kunnen die helaas niet plaatsen🙄, we hebben ze zelf ook nog niet gezien jammer genoeg!
  4. Marja:
    9 november 2017
    Echt heel gaaf dat tokkelen! Zeker benieuwd naar foto's!
  5. Sonja:
    10 november 2017
    He Jacq dat ziet er stoer uit! Mooi verhaal! Mooie foto's! Blijven genieten daar! Groet Enno en Son
  6. Helga:
    10 november 2017
    Ben benieuwd naar de foto's. Ziet er spannend uit. Vooral dat tokkelen.
  7. Andrea:
    13 november 2017
    Lekker stoer😃
  8. Jacqueline:
    17 november 2017
    Ik heb een paar "eigen" tokkelfoto's kunnen plaatsen.
  9. Carin Borgert:
    19 november 2017
    Wauw gaaf zeg, en wat een ontzettende stoere foto :)